Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej       

Hare Kryszna

ISKCON

uniwersalna duchowość

rozwój duchowy

bhakti-joga

joga

Bóg

religia

mantra

reinkarnacja

Kriszna

Krishna

Rama

Hare

Kryszna

hinduizm

krysznowcy

karma

Indie

Gaura

India

wyznawcy Kryszny

Międzynarodowe Towarzystwo Świadomości Kryszny

Bhagavad-Gita

Śrimad Bhagavatam

Festiwal Indii

Woodstock

Pokojowa Wioska Kryszny

vaisnava

waisznawa

waisznawizm

wajsznawa

wajsznawizm

religie wschodu

filozofia wschodu

duchowość

astrologia wedyjska

jyotish

przepisy wegetariańskie

kuchnia wegetariańska

joga

dezinformacja ruchów katolickich

serwis

portal

astrologia wedyjska

taniec indyjski

kalendarz księżycowy

muzyka indyjska

dharma

ayurweda

ayurveda

książki Prabhupada

nama-hatta

mantry

przepisy wegetariańskie

świątynia

festiwal

sekta

sekty

 
 
 
 
 
 
 
logowanie
rejestracja
regulamin strony
 
 
 
 
dodał: admin    opublikowano: 2024-02-20    przeczytano: 740
kategoria: Praktyka duchowa
podkategoria: Czczenie Bóstw
 
Powrót >>>     
 
Wielbienie Tulasi-devi
 


Tulasi-mantry do wielbienia Tulasi-devi

Śrila Prabhupad: Daję ci niniejszym trzy mantry dla Tulasi Devi w następujący sposób:

vrindayai tulasi-devyai / priyayai keśavasya ca
visnu-bhakti-prade devi
 / satya vatyai namo namah

Jest to składanie pokłonów (pancanga pranam). 

A kiedy zbieramy liście z rośliny, należy intonować następującą mantrę:

tulasy amrta-janmāsi / sadā tvam keśava-priya
keśavārtham cinomi tvām
 / varada bhava śobhane

Następnie mantra na okrążanie drzewa Tulasi:

yāni kāni ca pāpāni / brahma-hatyādikāni ca
tāni tāni praṇaśyanti
 / pradaksinah pade pade

Są więc trzy mantry, jedna do składania pokłonów, jedna do okrążania i jedna do zbierania liści. Zbieranie liści powinno odbywać się raz rano w celu oddawania czci Bogu i nakładania na talerze pokarmów przeznaczonych do ofiarowania. Na każdej misce lub talerzu powinien znajdować się co najmniej jeden liść. Zatem podążajcie i praktykujcie te sprawy Tulasi i starajcie się rozpowszechniać swoje doświadczenia we wszystkich innych ośrodkach, co będzie nowym rozdziałem w historii Ruchu Świadomości Kryszny. ( List do Govindy dasi )




Kult Śrimati Tulasi w świątyni

Zaraz po Mangala-arati oferowana jest Tulasi-pudża. Wielbiciele śpiewają modlitwy do Tulasi-devi, podczas gdy jeden z bhaktów ofiarowuje Jej arati, po czym wszyscy okrążają Tulasi-devi, ofiarowując jej wodę. Najlepiej, aby arati zostało ofiarowane Tulasi wieczorem, tuż przed Sandhya-arati.

Rozpocznij Tulasi-arati od złożenia pokłonów Tulasi-devi, intonując trzykrotnie mantrę Tulasi-Pranama.


Śri Tulasi Pranama
vrindayai tulasi-devyai
 / priyayai keśavasya ca
visnu-bhakti-prade devi
 / satya vatyai namo namah

vrndayai – do Vrindy; tulasi-devyai – Tulasi Devi priyayai – który jest drogi; keśavasya – Panu Keśavie; ca – i; visnu -bhakti – służba oddania dla Pana Visnu/Kryszny; prade – który obdarza; devi – O bogini; satyavatyai – Satyavati; namo namah – wielokrotne pokłony.

„Składam moje wielokrotne pokłony Vrindzie, Śrimati Tulasi-devi, która jest bardzo droga Panu Keśavie. O bogini, obdarzasz służbą oddania dla Pana Kryszny i posiadasz najwyższą prawdę.”

Następnie bhaktowie śpiewają Śri Tulasi Kirtana, podczas gdy jeden z bhaktów ofiarowuje Tulasi-devi arati z kadzidłem, lampą ghee i kwiatami. Ofiarowując przedmioty, bhakta ofiarowujący Tulasi-arati powinien stanąć na macie (āsana) i trzymać dzwonek lewą ręką. Podobnie jak podczas ofiarowania innych arati, ręce i akcesoria należy oczyścić (āczamana) wodą z pancha-patra. Po ofiarowaniu każdego przedmiotu można go rozdać wielbicielom.

 

Śri Tulasi-Kirtana


(Pobierz mp3 lub posłuchaj)

namo namaḥ tulasī kṛṣṇa-preyasi namo namaḥ
rādhā-kṛṣṇa-sevā pābo ei abilāṣī

ye tomāra śaraṇa loy, tara vāñchā pūrṇa hoy
kṛpā kori’ koro tāre vṛndāvana-vāsi

mora ei abhilāṣa, vilāsa kuñje dio vāsa
nayana heribo sadā yugala-rūpa-rāśi

ei nivedana dhara, sakhīra anugata koro
sevā-adhikāra diye koro nīja dāsī

dīna kṛṣṇa-dāse koy, ei yena mora hoy
śrī-rādhā-govinda-preme sadā yena bhāsi

(1) O Tulasi, ukochana Kryszny, kłaniam się przed tobą raz po raz. Moim pragnieniem jest uzyskanie służby dla Śri Śri Radhy i Kryszny.

(2) Każdemu, kto się u ciebie schroni, spełnią się jego życzenia. Obdarzając go swoją łaską, czynisz go mieszkańcem Vrndavany.

(3) Pragnę, abyś także dał mi mieszkanie w gajach przyjemności Śri Vrndavana-dhama. Zatem w zasięgu wzroku zawsze będę oglądał piękne rozrywki Radhy i Kryszny.

(4) Błagam cię, abyś uczynił mnie wyznawczynią pasterzy z Vrajy. Proszę, daj mi przywilej służby oddania i uczyń mnie swoją własną służebnicą.

(5) Ten bardzo upadły i pokorny sługa Kryszny modli się: „Obym zawsze pływał w miłości Śri Śri Radhy i Govindy”.

Kiedy pieśń Tulasi-puja Kirtana dobiegnie końca, bhaktowie okrążają Śrimati Tulasi-devi co najmniej cztery razy, ofiarowując jej wodę poprzez polewanie jej korzenia (woda jest podawana tylko rano, a nie wieczorem.) Używaj małych łyżeczek, aby uniknąć nadmiernego podlewania. Podczas okrążania intonuj mantrę Śri Tulasi Pradaksina.

 

Mantra Śri Tulasi Pradaksina
(Śpiewaj, okrążając Tulasi)

yāni kāni ca pāpāni / brahma-hatyādikāni ca
tāni tāni praṇaśyanti
 / pradaksinah pade pade

yani kani – cokolwiek; ca – i; papani – grzechy; brahma-hatya – zabicie bramina; adikani – i tak dalej; ca – także; tani tani – wszystkie; pranaśyanti – zostają zniszczone; pradaksiṇah – (przez) okrążenie (Tulasi Devi); pade pade – na każdym kroku

„Ci, którzy krok po kroku okrążają Śrimati Tulasi-devi, niszczą wszelkie grzechy, które popełnili, nawet zabicie bramina.”

Zapisz i opublikuj słowa modlitw Tulasi ārati, aby goście mogli je zobaczyć. Zachęć wszystkich gości do udziału w Tulasi-arati. Przy odrobinie zachęty przyłączą się i będą się dobrze bawić. Wielbiciele powinni zawsze kłaniać się, kiedy widzą Taulasi-devi, a inni pójdą w ich ślady, okazując jej szacunek.

Tulasi-devi należy trzymać w specjalnej doniczce, a naczynie powinno stać na stojaku, nad podłogą. Tradycją jest noszenie doniczki z rośliną Tulasi, nosząc ją na głowie. Jeśli jest za ciężka, noś doniczkę z przodu. Do oddawania czci stojak, na którym siedzi Tulasi-devi, powinien być wystarczająco wysoki, aby podstawa rośliny znajdowała się powyżej talii bhakty ofiarującego arati. Jeśli nie jest możliwe utrzymanie żywej rośliny Tulasi, można ofiarować cześć obrazowi Tulasi-devi.

Dla kogoś, kto jest sługą Tulasi, odpowiedzialność ta dotyczy wszystkich różnych aspektów Jej istnienia. Musisz dopilnować, aby była właściwie pielęgnowana, aby jej liście były zawsze ofiarowane w czysty i świeży sposób i aby wszyscy wielbiciele mieli możliwość oddawania jej czci. Uszyj Tulasi-devi spódnice, aby pasowały do ​​Jej donicy, zwłaszcza gdy ofiarowuje się Jej arati. Jeśli Tulasi znajduje się bardzo blisko ołtarza lub na ołtarzu, upewnij się, że żadne świece ani lampy ghee nie są umieszczone wystarczająco blisko, aby spalić jej liście. Używaj kadzidła oszczędnie, gdyż ciągłe palenie powoduje u Niej chorobę. Girlandy pozostawione na dłużej niż jeden dzień zaczną pleśnieć i przyciągać robaki, więc jeśli Tulasi znajdzie się w pobliżu, będzie to miało na nią wpływ.

Będąc w Detroit, Śrila Prabhupada zapytał: „Gdzie jest Tulasi?”. Kiedy ją przyprowadzono, Śrila Prabhupada owinął Ją swoją girlandą i kazał umieścić ją na ołtarzu, mówiąc: „Matka Tulasi jest taka łaskawa. Traktuj ją tak, jak traktowałbyś każdego czystego bhaktę Kryszny”.




Jak zrywać i wykorzystać liście Tulasi do w ofierze dla Kryszny?

Przed dotknięciem lub skubaniem Tulasi należy być czystym. Vayu Purana mówi, że ten, kto zbiera Tulasi bez kąpieli, a następnie oddaje cześć, popełnia przestępstwo i wszystkie jego czynności stają się bezużyteczne.

Prawą ręką ostrożnie zrywaj liście tulasi lub miękkie tulasi-manjaris wraz z ich łodygami – pojedynczo – powtarzając jednocześnie tulasi-cayana-mantrę:

tulasy amrta-janmāsi / sadā tvam keśava-priyā
keśavārtham cinomi tvam varada bhava śobhane

O Tulasi o olśniewającej piękności, narodziłaś się z nektaru podczas ubijania oceanu mleka. Zawsze jesteś bardzo droga Panu Keśavie. Teraz, aby wielbić Pana Keśavę, zbieram twoje liście i manjari. Proszę, obdarz swoje błogosławieństwo dla mnie, aby moje uwielbienie odniosło sukces ”.

Zachowaj szczególną ostrożność, aby nie sprawić bólu Śrimati Tulasi-devi. Jeśli zrywając liście Tulasi, złamie się gałęzie, Wisznu odczuwa ból w swoim sercu. Zrywaj jej liście prawą ręką, trzymając gałąź w lewej, uważając, aby jej nie złamać. Nie używaj nożyczek ani noża do odcinania liści rośliny . Kiedy skończysz, wyrecytuj ksama-prarthana-mantrę, błagając ją o przebaczenie:

cayanodbhava-duḥkhaṃ ca / ​​​​yad hṛdi tava vartate
tat kṣamasva jagan-matah
 / vrindā-devi namo „stu te

O Tulasi-devi, składam ci pełne szacunku pokłony. Łaskawie wybacz mi, jeśli sprawiłem ci ból zrywając liście i mandżari, o matko wszechświata.

Nie zrywaj liści Tulasi rano przed świtem ani wieczorem po zmroku, ani w żadnym momencie w Dvadasi-tithi, dzień następujący po Ekadaśi. Nawet jeśli liście Tulasi wyschły, ponieważ zostały obcięte poprzedniego dnia lub rano, nadal można ich używać do wielbienia Bóstw.


UNIKAJ ZRYWANIA LIŚCI TULSI W DWADAŚI

Tulasi nie należy zrywać na dvadaśi. Wisznu Dharmottara mówi, że Waisznawowie nigdy nie powinni zbierać Tulasi w dvadaśi tithi.

 

samkranty adau ni siddho'pi / tulasyavacayah smrtau param   

sri visnu bhaktastu/ dvadasyam eva nesyate 

„Ogólnie zabrania się zrywania Tulasi w Sankranti (Purnima, Amavasya, Dvadaśi, niedziela) itd., zgodnie ze ścisłymi zasadami Smriti, ale najważniejszą zasadą (według Śrila Sanatany Goswamiego), którą wielbiciele Waisznawa z pewnością powinni przestrzegać, aby nie zrywać liści Tulasi w Dvadaśi.” ( Z Hari Bhakthi Vilasa 7.353 )

nac chindat tulasim vipra
dvādaśyam vaisnavah kvacit

O bramini, Waisznawa nigdy nie zrywa liści Tulasi w Dvadaśi (dzień po Ekadaśi) ”.


Dlaczego należy unikać zrywania liści Tulasi w Dvadaśi ?

Śrimati Tulsi Maharani, czysta bhaktinka Pana, pości przez całe Ekadaśi i odpoczywa w Dwadaśi. Zatem wielbiciel, aby jej nie niepokoić ani nie ranić, nie zrywa tego dnia liści.


Co zatem zrobić, aby liście Tulasi można było ofiarować w Dwadaśi i innym celom?

Śledź oszczędności z wyprzedzeniem. Zachowaj część liści Tulasi na Dwadaśi na cele ofiarne. Można też zerwać liście opadłe na ziemię wokół doniczki i po dokładnym umyciu ich użyć do złożenia ofiary.


Mantra podczas ofiarowywania liści Tulasi Panu Krysznie

etat tulasi patram klim krsnaya namah



Istnieją dwa rodzaje Tulasi:
1. Kryszna Tulasi: ma fioletowe zabarwienie liści i łodyg.
2. Rāma Tulasi: ma zielone liście i łodygi.
Obydwa Tulasi są używane w wielbieniu Pana Kryszny.



Jak wykonać Tulasi-Pudżę

Podczas gdy wszyscy zgromadzeni wielbiciele śpiewają tę pieśń, jednocześnie trwa ofiarowanie ceremonii. Przybory [jak pokazano w części „ Przybory do wykonywania arati ”] należy ofiarować w następujący sposób



https://www.youtube.com/watch?v=PZtXQY5mL6o&feature=related

1) Wykonaj achaman, aby oczyścić ręce, [tzn. najpierw trzymając łyżkę w lewej ręce, a następnie wlewając wodę do lewej ręki w celu oczyszczenia. Następnie lewą ręką wlej 3 krople wody do prawej i powiedz „ Om Keshavaya Namah ”, popijając połowę wody, a drugą połowę wylewając na ziemię. Powtórz ten krok jeszcze 2 razy, mówiąc odpowiednio „ Om Narayanaya Namah ” i „ Om Madhavaya Namah ”.

2) Oczyść muszlę, polewając ją wodą z Loty [pod spodem powinna znajdować się miska do zbierania wody, a jeśli nie, to przynajmniej ściereczka w pobliżu, aby na koniec wytrzeć podłogę.]. Trzymając muszlę w prawej lub obu dłoniach, wdmuchuj w nią 3 długie razy, a następnie ponownie spłucz konchę wodą z Loty. Po zadęciu w konchę rozpoczyna się śpiew.

3) Powinna już być oddzielnie zapalona świeca do zapalania kadzidła i lampy ghee.

Trzymając w prawej ręce łyżkę z kubka Aczamana, wykonaj jeden prawy ruch wody [w celu oczyszczenia prawej ręki], a następnie umieść trzy krople wody na dzwonku [dzwonek należy trzymać w lewej ręce i dzwonić nim w sposób ciągły podczas ofiarowania akcesoriów], następnie trzymaj w lewej ręce, a następnie prawą ręką zapal kadzidełka [numer 1, 3 lub 5], a następnie umieść 3 krople wody na kadzidełkach. Następnie okrężnymi ruchami, poruszając ręką zgodnie z ruchem wskazówek zegara, należy machać kadzidłem wokół obrazu Śrila Prabhupada na Vyasasanie, a następnie rośliny Tulasi, po czym należy otoczyć publiczność trzema dużymi kręgami.

 4) Po wykonaniu tej czynności należy ponownie dmuchać w muszlę zgodnie z krokiem 2. Po wykonaniu tej czynności należy wytrzeć podłogę w pobliżu ołtarza, aby oczyścić wodę rozlaną podczas składania ofiary, a następnie złożyć przed ołtarzem pokłony na płasko od lewej do prawej ołtarza, podczas recytowania mantry pranama Śrila Prabhupada.

5) Przybory do arati należy zabrać do kuchni w celu umycia i oczyszczenia.

6) Krok 3 należy powtórzyć dla pozostałych 2 przedmiotów, a mianowicie odpowiednio lampy ghee i pachnących kwiatów [1, 3 lub 5].

7) Należy zwrócić uwagę na kilka rzeczy:

a) Zanim Tulasi zostanie wniesiona do pokoju świątynnego w celu oddawania czci, zasłona na ołtarzu Pancha Tattva jest zamknięta. Na środku pokoju świątynnego należy ustawić stół.

b) Kiedy roślina Tulasi zostanie wniesiona do pokoju i na miejsce, na którym zostanie ustawiony stół, publiczność mówi: „Srimati Tulasi Maharani ki jaya” [Wszelka chwała najwyższej królowej Srimati Tulasi], wielbiciele wszyscy pochyleni, składając półpokłony z głową dotykającą podłogi. Wielbiciel, który będzie prowadził Kirtan, głośno recytuje „ Tulasi Pranama Mantrę ” [jak wspomniano powyżej] 3 razy, a publiczność za każdym razem głośno reaguje

c) Po zadęciu w konchę sygnalizującą początek arati rozpoczyna się „Tulasi Kirtana ”, kiedy pujari [wielbiciel, który odprawia ceremonię] ją kończy, wokalista zaczyna recytować „modlitwę Tulasi” [jak wspomniano powyżej] 3 razy. Podczas gdy to się dzieje, wielbiciele na widowni podchodzą do rośliny Tulasi i oczyszczając prawą rękę prawym ruchem wody do prawej, następnie ofiarowują 3 krople wody z kubka aczamana u korzenia rośliny Tulasi

d) po trzykrotnym zaintonowaniu „Tulasi Kirtana” przez wokalistę, wokalista zaczyna mantrę Hare Kryszna co najmniej 3 razy lub do czasu, aż cała publiczność ofiaruje Tulasi 3 krople wody. Następnie główny śpiewak kończy intonując Jaya Vrnda-devi! Jaya Tulasi Maharani i Jaya Prabhupada! z publicznością.

 


Źródło: https://www.prabhupada-iskcon.de/tulasi/tulasi-mantras.html  

 
Powrót >>>     
Udostępnij:
   
 
             
 
 
 
OSTATNIE NA FORUM
Zwierzęta pobożne i grzeszne
(23-04-2024 21:19:56)
 
Re: Indradyumna Swami
(27-03-2024 13:32:32)
 
KUPIĘ Śrimad Bhagavatam, Canta 01-07
(23-02-2024 13:12:45)
 
Re: Przemyslenia na temat Harinama Sankirtana
(31-01-2024 19:22:28)
 
Nie jesteśmy wegetarianami ani nie-wegetarianami
(19-01-2024 18:59:38)
 
Re: Świeckie Państwo?
(20-12-2023 21:38:05)
 
Vanaprastha
(19-12-2023 21:41:53)
 
 
LINKI
 
 
 
 
 
 
 
TAGI
Święte Imię   Kryszna Katha   Varnaśrama   Filozofia   Kryszna   Mahatma das   Krishna Kshetra Swami   Prawo karmy   Polityka   Monarchia   Homoseksualizm   Kobiety   Astrologia   Chrześcijaństwo   Aborcja   Trivikrama Swami   Prabhupada  
 
Copyright © 2016. All Rights Reserved.  Created by Future Project