Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej       

Hare Kryszna

ISKCON

uniwersalna duchowość

rozwój duchowy

bhakti-joga

joga

Bóg

religia

mantra

reinkarnacja

Kriszna

Krishna

Rama

Hare

Kryszna

hinduizm

krysznowcy

karma

Indie

Gaura

India

wyznawcy Kryszny

Międzynarodowe Towarzystwo Świadomości Kryszny

Bhagavad-Gita

Śrimad Bhagavatam

Festiwal Indii

Woodstock

Pokojowa Wioska Kryszny

vaisnava

waisznawa

waisznawizm

wajsznawa

wajsznawizm

religie wschodu

filozofia wschodu

duchowość

astrologia wedyjska

jyotish

przepisy wegetariańskie

kuchnia wegetariańska

joga

dezinformacja ruchów katolickich

serwis

portal

astrologia wedyjska

taniec indyjski

kalendarz księżycowy

muzyka indyjska

dharma

ayurweda

ayurveda

książki Prabhupada

nama-hatta

mantry

przepisy wegetariańskie

świątynia

festiwal

sekta

sekty

 
 
 
 
 
 
 
logowanie
rejestracja
regulamin strony
 
 
 
 
   Autor: A.C. Bhaktiwedanta Swami Prabhupada
dodał: admin    opublikowano: 2018-11-30    przeczytano: 2229
kategoria: Filozofia
podkategoria: Filozofia, dharma, wiedza
 
Powrót >>>     
 
Zgodnie ze swoją guną i karmą, jesteś zaangażowany w określone obowiązki zawodowe
 

Lecture on SB 1.7.36-37 -- Vrndavana, September 29, 1976 

 Tylko Kṛṣṇa może cię chronić - nikt inny. Jeśli to wiesz, to nie jesteś pramatta. A jeśli tego nie wiesz, jeśli jesteś draniem, to jesteś pramatta. Tylko Kṛṣṇa. Dlatego Kṛṣṇa powiedział, On zapewnia, sarva-dharmān parityajya mām ekaṁ śaraṇaṁ vraja (BG 18.66). Suhṛdaṁ sarva-bhūtānām (BG 5.29): "Jestem przyjacielem wszystkich. Mogę dać ci ochronę". Ahaṁ tvāṁ sarva-pāpebhyo mokṣayiṣyāmi. Musisz więc przyjąć schronienie w Kṛṣṇie; w przeciwnym razie jesteś pratatta, draniem, mūḍha. Kṛṣṇa udziela radzi: "Zrób to". Ale my jesteśmy draniami, pramatta. Myślimy: "Mój syn da mi ochronę, moja żona da ochronę, mój przyjaciel da mi ochronę, mój rząd zapewni ochronę." Wszystko to są bzdury, pramatta. Takie jest znaczenie pramatta. Po prostu spróbuj to zrozumieć. Pramattaḥ tasya nidhanaṁ paśyann api (SB 2.1.4). 

 Inna pramatta to ci, którzy uganiają się za zadowalaniem zmysłów. Nūnaṁ pramattaḥ kurute vikarma (SB 5.5.4). Jest inny werset, nūnaṁ pramattaḥ. Ci, którzy są pramatta, ci, którzy nie mają odpowiedzialności w życiu, czasem niepotrzebnie kradną i robią niektóre, tak wiele złych rzeczy - vikarma. Dlaczego? Teraz pramatta, on też jest szalony. Nūnaṁ pramattaḥ kurute vikarma (SB 5.5.4). I dlaczego ryzykuje, że zostanie ukarany? Przypuśćmy, że jeden człowiek kradnie. Zostanie ukarany. Albo przez prawa państwa, albo przez prawa natury, albo Boga, on zostanie ukarany. Może uciec od praw państwa, ale nie może uciec od praw natury, czy Boga. Prakṛteḥ kriyamāṇāni guṇaiḥ karmāṇi (BG 3.27). To niemożliwe. Podobnie jak prawa natury: jeśli zainfekujesz jakąś chorobą, będziesz musiał zostać ukarany. Będziesz cierpiał na tę chorobę. To kara. Nie możesz uciec. Podobnie, cokolwiek robisz, kāraṇaṁ guṇa-saṅgo 'sya (BG 13.22). Jeśli żyjesz jak kot i pies, to jest infekcja, guṇa, stan ignorancji. Wówczas w następnym życiu staniesz się psem. Musisz zostać ukarany. To jest prawo natury. 

 Tak więc, ten kto nie zna wszystkich tych praw, popełnia tak wiele grzesznych czynności, vikarma. Karma, vikarma, akarma. Karma oznacza to, co jest przepisane. Guṇa-karma. Guṇa-karma-vibhāgaśaḥ (BG 4.13). Karma oznacza, jak to jest powiedziane w śāstrach, 

Masz karmę odpowiadającą cechom natury, które rozwinąłeś: brāhmaṇa-karma, kṣatriya-karma, vaiśya-karma. Więc jeśli przestrzegasz ... Jest to obowiązek mistrza duchowego i śāstr, aby wyznaczyć, kiedy ktoś jest brahmacārīnem, wtedy: "Pracuj w ten sposób". "Pracuj jak brāhmiṇ," "Ty pracuj jak kṣatriya", "Ty pracuj jak vaiśya", a inni "Śūdra". Tak więc tego podziału dokonuje mistrz duchowy. W jaki sposób? Yasya yal lakṣaṇaṁ proktaṁ varṇābhivyañjakam (SB 7.11.35). Mistrz duchowy powie: "Pracuj w ten sposób". To powinno być ustalone. To jest karma, guṇa-karma. Duchowy mistrz widzi, że ktoś ma te cechy. To naturalne. 

Podobnie jak w szkole, na uczelni, ktoś jest szkolony na naukowca, ktoś jest trenowany na inżyniera, na lekarza, na prawnika. Zgodnie z tendencją, praktyczną psychologią studenta, radzi mu się: "Wybierz ten kierunek". Podobnie te cztery podziały społeczeństwa są bardzo naukowe. Tak więc dzięki instrukcji guru, kiedy ktoś jest w gurukuli, zostanie mu określony szczególny rodzaj obowiązków, i jeśli będzie je wykonywał sumiennie ... Sva-karmaṇā tam abhyarcya (BG 18.46). Prawdziwym celem jest świadomość Kṛṣṇy. I zgodnie z jego guṇą i karmą, jest on zaangażowany w określone obowiązki zawodowe. 

 Nic nie jest złe, o ile jest przeznaczone dla zadowolenia Kṛṣṇy. Ataḥ pumbhir dvija-śreṣṭhā varṇāśrama-vibhāgaśaḥ (SB 1.2.13). Varṇāśrama-vibhāga musi tam być. Ale jaki jest cel varṇāśramy? Czy on odnosi sukces po prostu zostając brāhmiṇem? Nie. Nikt nie odniesie sukcesu, dopóki nie zadowoli Kṛṣṇy. To prawdziwy sukces.           
 
Powrót >>>     
Udostępnij:
   
 
             
 
 
 
OSTATNIE NA FORUM
Zwierzęta pobożne i grzeszne
(23-04-2024 21:19:56)
 
Re: Indradyumna Swami
(27-03-2024 13:32:32)
 
KUPIĘ Śrimad Bhagavatam, Canta 01-07
(23-02-2024 13:12:45)
 
Re: Przemyslenia na temat Harinama Sankirtana
(31-01-2024 19:22:28)
 
Nie jesteśmy wegetarianami ani nie-wegetarianami
(19-01-2024 18:59:38)
 
Re: Świeckie Państwo?
(20-12-2023 21:38:05)
 
Vanaprastha
(19-12-2023 21:41:53)
 
 
LINKI
 
 
 
 
 
 
 
TAGI
Święte Imię   Kryszna Katha   Varnaśrama   Filozofia   Kryszna   Mahatma das   Krishna Kshetra Swami   Prawo karmy   Polityka   Monarchia   Homoseksualizm   Kobiety   Astrologia   Chrześcijaństwo   Aborcja   Trivikrama Swami   Prabhupada  
 
Copyright © 2016. All Rights Reserved.  Created by Future Project