Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej       

Hare Kryszna

ISKCON

uniwersalna duchowość

rozwój duchowy

bhakti-joga

joga

Bóg

religia

mantra

reinkarnacja

Kriszna

Krishna

Rama

Hare

Kryszna

hinduizm

krysznowcy

karma

Indie

Gaura

India

wyznawcy Kryszny

Międzynarodowe Towarzystwo Świadomości Kryszny

Bhagavad-Gita

Śrimad Bhagavatam

Festiwal Indii

Woodstock

Pokojowa Wioska Kryszny

vaisnava

waisznawa

waisznawizm

wajsznawa

wajsznawizm

religie wschodu

filozofia wschodu

duchowość

astrologia wedyjska

jyotish

przepisy wegetariańskie

kuchnia wegetariańska

joga

dezinformacja ruchów katolickich

serwis

portal

astrologia wedyjska

taniec indyjski

kalendarz księżycowy

muzyka indyjska

dharma

ayurweda

ayurveda

książki Prabhupada

nama-hatta

mantry

przepisy wegetariańskie

świątynia

festiwal

sekta

sekty

 
 
 
 
 
 
 
logowanie
rejestracja
regulamin strony
 
 
 
 
dodał: admin    opublikowano: 2020-05-18    przeczytano: 3993
kategoria: Wykłady - A.C. Bhaktiwedanta Swami Prabhupada
podkategoria: Praktyka duchowa i zasady unikania grzesznego życia
 
Powrót >>>     
 
Jesteście w świadomości Kryszny by przeszkadzać Krysznie, czy naprawdę jesteście poważni?
 



730412 - Lecture SB 01.08.20 - New York

Prabhupāda: Na początku, jeśli podejmiecie świadomość Kṛṣṇy, māyā wywoła tyle różnych zakłóceń. Māyā sprawdzi, na ile jesteście poważni. Przetestuje was. Ona też jest agentką Kṛṣṇy. Nie pozwala na nikogo, kto chce niepokoić Kṛṣṇę. Dlatego sprawdza bardzo skrupulatnie, czy podjąłeś świadomość Kṛṣṇy, aby niepokoić Kṛṣṇę, czy też jesteś poważny. To jest zajęcie māyi. Na początku będzie test māyi, będziecie doświadczali wielu zakłóceń w praktykowaniu świadomości Kṛṣṇy. Jeśli pozostaniecie stali... 

 Stałość znaczy przestrzeganie zasad i regulacji oraz intonowanie szesnastu rund, to jest stałość. Jeśli to zaniedbacie, to māyā was schwyta natychmiast. Māyā jest zawsze gotowa. Jesteśmy w oceanie. W każdej chwili możemy być niepokojeni. Ten, kto wcale nie jest zaniepokojony, nazywa się paramahaṁsa.

Dlatego Kuntīdevī mówi: tathā paramahaṁsānām (SB 1.8.20). Parama znaczy najlepszy. Haṁsa to łabędź. Więc paramahaṁsa to doskonały haṁsa. Haṁsa. Powiedziane jest, że jeśli... Haṁsa to łabędź. Jeśli podasz mu wodę zmieszaną z mlekiem, wypije mleko, a wodę zostawi. Podobnie osoba, która wie, czym jest materialny świat... Materialny świat składa się z dwóch natur- niższej i wyższej. Wyższa natura to życie duchowe, a niższa to materialne. Osoba, która porzuca materialną część tego świata i przyjmuje tylko duchową, nazywana jest paramahaṁsa. Paramahaṁsa. Człowiek uduchowiony wie, że cokolwiek w tym materialnym... Tak jak to ciało- twoje, moje. Każdy, kto wie, że ruch ciała, jego czynności wywołane są przez duszę, która jest w ciele... To jest fakt. Ciało to tylko zewnętrzna okrywa.

Podobnie, ten kto wie, że Kṛṣṇa jest centrum tych wszystkich działań, jest paramahaṁsa. Jest on paramahaṁsa. On zna fakty. Bhakti-yoga jest dla paramahaṁsów. Dla tego, kto wie, że Kṛṣṇa jest centralnym faktem. Aham ādir hi devānām (BG 10.2). Mattaḥ sarvaṁ pravartate (BG 10.8). Ten, kto wie, że Kṛṣṇa jest przyczyną wszystkich przyczyn, nie tylko teoretycznie, lecz praktycznie, jest przekonany o tym, jest paramahaṁsą. Kuntīdevī mówi "Jesteś przeznaczony paramahaṁsom, nie draniom i głupcom. Przeznaczony jesteś paramahaṁsom." Tathā paramahaṁsānāṁ munīnām (SB 1.8.20). Munīnām to ludzie myślący. Także mentalni spekulanci zwani są muni. Munīnām amalātmanām. Amala. W ich sercach nie ma brudu. Osoba materialistyczna ma serce pełne brudu. Czym są te brudy? Pożądanie i chciwość. To wszystko. To są brudy.

Wszyscy materialiści są pożądliwi i chciwi. Dlatego ich serca są pełne brudu. Amalātmanām to ci, którzy są od tego wolni...

Wielbiciele: Od chciwości.

Prabhupāda: Hm? Chciwość. Amalātmanām. Bhakti-yoga jest dla nich. Ta bhakti-yoga jest dla ludzi o czystym sercu, nie dla chciwych i pożądliwych. To nie jest... Oni mogą próbować. Stopniowo uczynią postęp. Gdy ktoś utwierdzi się w bhakti-yodze, nie ma już w nim pożądania i chciwości. Viraktir anyatra syāt. To jest test na to, czy ktoś uwolnił się od pożądliwych pragnień i chciwości. Wtedy znajduje się w bhakti-yodze. Jest paramahaṁsą. Kuntīdevī pokornie modliła się "Przeznaczony jesteś paramahaṁsom, także amalātmanām i munīnām oraz tym, którzy zajęci są bhakti-yogą. A kim my jesteśmy? Jesteśmy tylko kobietami. Jesteśmy w niższej klasie. Jak my możemy Cię zrozumieć?" To jest pokora. Ona rozumie wszystko, lecz nadal staje na pozycji zwykłej kobiety, "Jak ja mogę Cię zrozumieć?" Dziękuję wam bardzo, Hare Kṛṣṇa.

Wielbiciele: Jaya, wszelka chwała Śrīla Prabhupādzie.



 
Powrót >>>     
Udostępnij:
   
 
             
 
 
 
OSTATNIE NA FORUM
Zwierzęta pobożne i grzeszne
(23-04-2024 21:19:56)
 
Re: Indradyumna Swami
(27-03-2024 13:32:32)
 
KUPIĘ Śrimad Bhagavatam, Canta 01-07
(23-02-2024 13:12:45)
 
Re: Przemyslenia na temat Harinama Sankirtana
(31-01-2024 19:22:28)
 
Nie jesteśmy wegetarianami ani nie-wegetarianami
(19-01-2024 18:59:38)
 
Re: Świeckie Państwo?
(20-12-2023 21:38:05)
 
Vanaprastha
(19-12-2023 21:41:53)
 
 
LINKI
 
 
 
 
 
 
 
TAGI
Święte Imię   Kryszna Katha   Varnaśrama   Filozofia   Kryszna   Mahatma das   Krishna Kshetra Swami   Prawo karmy   Polityka   Monarchia   Homoseksualizm   Kobiety   Astrologia   Chrześcijaństwo   Aborcja   Trivikrama Swami   Prabhupada  
 
Copyright © 2016. All Rights Reserved.  Created by Future Project